Deze klanten kozen voor Brein en Branie

Glax Dienstencheques.

• Het traject 
Op 1 januari 2019 kocht Nico Daenens, Sociaal ondernemer uit Brugge, de dienstenchequeafdeling van Adecco over. Deze afdeling moest op zeer korte tijd verzelfstandigd worden en dus een apart merk worden. Hiertoe werd Herman ingehuurd voor het projectmanagement van de brandname search, de opmaak van het logo, de opmaak van de eerste site, de ad words campagnes, de opmaak van de flyers, de belettering van de wagens en kantoren.
 
• Klant aan het woord
Tijl Maes, ceo Glax: "Mede dank zij jou hebben we overname tot een succes kunnen maken. Het was fijn samenwerken, zowel professioneel als met de mens Herman."


Vlaams Energie Bedrijf

• Het traject
VEB is een organisatie die als doel heeft om gebouwen zo energie-efficiënt te maken. Met Strategies and Leaders werd er een traject opgezet om de BHAG van het Vlaamse Energie Bedrijf te bepalen en de strategie uit te zetten. Ik was betrokken van bij de start van dit strategietraject. Ondertussen hebben we ook samen de pitch bepaald voor VEB en verschillende subproducten en momenteel werken we op de site. 

• Klant aan het woord
Stijn Van Hoof: "Herman was van grote waarde in ons transformatietraject. Vanuit zijn ervaring was hij scherp in zijn analyse, duidelijk en direct in zijn boodschap, en bovenal een fijne persoon om mee samen te werken."


Buro International

• Het traject

Buro International is een bedrijf dat bureaumeubelen verkoopt en kantoren volledig inricht.  Ik hielp Buro International met het concept van ZitSta bureautafels, de website daarvoor, SEO en SEA, testcentra, een as-a-service aanbod, persaandacht. Buroathome.be werd opgezet. En momenteel werken we op de nieuwe site voor akoestiek en SEO voor de webshop.

  

Optiek Collette

• Het traject

Optiek Collette is een Gentse optiekzaak met als doel je optimaal te laten zien. Christophe en Katrien hebben we geholpen met hun marketingstrategie. De grootste keuze die daarbij gemaakt moest worden was het erg scherp zetten van hun doelgroep. Veder hebben we Collette geholpen om hun communicatie naar het internet te brengen in site en nieuwsbrief en Facebook en Instagram. En er werden opmerkelijke acties off-line acties bedacht en uitgewerkt: de Collette Gazet en postkaart 'uw bril is jarig.


De Wassende Maan

• Het traject
De Wassende Maan is een coöperatieve bioboerderij met een winkel en een systeem van groentenpakketten als tools voor hun korte keten verkoop. Wij hebben samen met hen gekeken naar het ruimere ondernemingsplan en de marketingstrategie voor de de biowinkel in het bijzonder. Op onze voorzet werden de openingsuren aangepast en de promotie van de winkel gestructureerd. 

Strategies and Leaders

• Het traject

Strategies and Leaders is een adviesbureau met impact. Ik heb de marketingstrategie mee uitgezet, de website mee opgezet, het systeem van standaard keuzepakketten uitgedacht en het systeem van contentartikels die dan verspreid worden via sociale media en nieuwsbrief.


Cargo Velo

• Het traject
Cargo Velo is een Gents Fietskoerierbedrijf dat inzet op kuitkracht voor de last mile en interne stardsdistributie.
Brein en Branie heeft hen geholpen bij hun rebranding, het opzetten van hun site en de oprichting van hun cvba.

• Klant aan het woord
Sander Vandenberghe over Herman: "Een doordachte en gedreven stok achter je marketing-gat"


Allez Chantez

• Het traject
Allez Chantez is een bekroond initiatief ondertussen wat mensen wil aanzetten om samen te zingen. Iedereen wordt daar vrolijk van.
Samen met Annelore keek ik om ook voor bedrijven en organisaties een aanbod uit te werken en hoe ze dat kan gaan promoten.

• Klant aan het woord
Annelore Camps: "Samenwerken met Herman is zoals dansen, rock-'n-roll dan wel. Hij zwiert je brein open, laat je project alle hoeken van de kamer zien en zet je aan het eind netjes weer met beide voeten op de grond...met een hele lijst inspirerende referenties en concrete tips om je marketing te optimaliseren."


Billie Cup

• Het traject
Billie Cup is het systeem van circulaire koffiebekers van de 2 dames die de stuwende kracht vormen achter 'Mei Plasticvrij'. Ik heb hen enkele keren geholpen als klankbord bij hun business model en marketingstrategie. 

• Klant aan het woord
Vanessa Debruyne: "Moet je dringend knopen doorhakken? Twijfel je aan je businessmodel? Ben je op zoek naar nieuwe klanten en mogelijkheden? Talk to this guy! Eén dagje met Herman en je zit terug op het juiste spoor. ready for full speed ahead!"


AFS

• Het traject
AFS is de voorvelen bekende organisatie interculturele leerervaringen organiseert. Ik heb AFS geadviseerd over de opbouw van hun site, hun SEO en de inzet van hun Ad Words campagnes. 

• Klant aan het woord
Joyce Koeman: "Herman weet met zijn advies je marketingcommunicatie op een ongedwongen maar scherpe manier naar 'the next level' te stuwen."


Strong Clima

• Het traject
Christophe Zorgt er met Strong Clima voor dat een gebouw het volledige jaar door voldoende verlucht is, aangenaam is om in te vertoeven en zo weinig mogelijk energie verbruikt. Hiervoor maakt hij de berekeningen en principestroomschema's. Ik heb Christophe geholpen bij zijn marketingstrategie, het opzetten van zijn website, het samenstellen en kiezen van dienstenpakketten en zijn prijszetting. 


Symposion

• Het traject
Symposion is een 'woordenwinkel' uit Brugge. als er iemand een gouden medaille zou mogen krijgen voor waardecreatie, dan is het Sophie wel. alles draait rond woorden in haar winkel/webshop. Als klankbord heb ik Sophie geholpen om na de eerste 20 jaar de richting en goesting te hebben voor de volgende 20 jaar.


PDG Bikestore

• Het traject
PDG Bikestore is een fietsenzaak in Drongen. Ik heb Patrick geholpen bij de opstart van een tweede winkel (die ondertussen weer verkocht werd aan ge gerant), een derde en een vierde winkel.


Fluxgo

• Het traject
Fluxgo is een Antwerps facilitair dienstverlenend bedrijf uit de sociale economie met een groenploeg, een kuisploeg en strijkploeg. Ik heb voor hen allerlei marketingacties opgezet, een noodzakelijke prijsverhoging doorgevoerd en de verantwoordelijke gecoacht bij het verkennen van nieuwe markten. 


Ergasia

• Het traject
Ergasia verpakt en assembleert. Het bijzondere aan Ergasia is dat er enkel mensen werken die autistisch zijn. Vanuit het oogpunt van de marketingstrategie hebben we samen gekozen om afscheid te nemen van bepaalde klanten en er nieuwe te zoeken. Daartoe hebben we samen een plan van aanpak en promotie uitgezet. 


Het FacilityPunt

• Het traject
Het FacilityPunt is een schoonmaakbedrijf met invoegmedewerkers. Ik heb in opdracht van De Punt het concept voor dit bedrijf uitgewerkt, de unieke positie bepaald, de promotie en site uitgewerkt.


Middelpunt

• Het traject
Middelpunt is een zorghotel aan de kust. Wij hebben Middelpunt geholpen bij de opmaak van hun site en bij het uitwerken van promotiemateriaal voor allerlei acties die we bedacht hebben om mensen ook in de dalperiodes naar hun zalen te krijgen.  


Mus in een plas

• Klant aan het woord
Katrien Hesters: "Het was een fijne samenwerking met Herman. Hij voelt meteen de 'feel' van je zaak en denkt zeer gedreven mee, ja ook out of the box."


Levanto

• Het traject
Levanto moet zowat de grootste Antwerpse sociale economie organisatie zijn. Ik heb 'de extrene klant' binnen gebracht de verschillende afdelingen door middel van een serie workshop rond strategie. Tot daarvoor was 'de klant' voor de meeste werknemers er de interne klant namelijk de op te leiden mensen.


Oikonde

• Het traject
Oikonde biedt allerlei ondersteuning aan mensen met een niet aangeboren hersenletsel. Herman heeft de omslag naar het vraaggericht maken van hun dienstverlening en hun social entrepreneurship begeleidt tot en met de eerste klanten voor hun nieuwe projecten.


Hefboom

• Het traject
Diverse opdrachten op het domein van marketing en ondernemerschap van sociale economie uitgevoerd in opdracht van Hefboom binnen de sociale economie. Evenals het uitzetten van de marketingstrategie van de afdeling advies.


Interwest

• Het traject
Interwest is een maatwerkbedrijf, voorheen beschutte werkplaats, werd geholpen bij de opstart van hun houtafdeling en de uitrol van hun communicatie.


Confidant

• Het traject
Confidant begeleidt veranderingstrajecten en cultuuromslagen. Ik heb Debbie Baute geholpen bij het opzetten van haar onderneming als klankbord bij de strategische keuzes en via mijn netwerk ook een mooie lead aangedragen.


De Boskabanne

• Het traject
De Boskabanne is een groepsverblijf met leszalen in het Gentse mooi geïntegreerd. Brien en Branie bepaalde voor hen de potentiële klantengroepen bij bedrijven en organisaties in een strategisch marketingplan. Hierna werd ook een communicatieplan opgemaakt.


Touché

• Het traject
Touché wil als organisatie geweld en agressie uit de wereld helpen. 
Hoe kan je ervoor zorgen dat je je kennis en kunde uit het omgaan met mensen die in de gevangenis zitten ten gled maken om aan de gevangenen meer agressiecoaching te kunnen bieden. Dat was de vraag waarop we ten dele een antwoord hebben kunnen geven. 


Travail et vie

• Het traject
Travail et vie is een maatwerkbedrijf dat ondermeer chocolade verpakt. Dé hamvraag die zij hadden was hoe kunnen we het verlies van een heel grote klant ondervangen? We hebben samen een plan van aanpak gemaakt.


Bond Beter Leefmilieu

• Het traject
De Bond Beter Leefmilieu runde samen met Unizo de acties rond met 'Belgerinkel naar de winkel'. Fietsers zijn beter voor het milieu en komen meer bij de zelfstandige kleinhandels vandaar. Ik heb hen ondermeer geadviseerd om fietszakken als gadgets te voorzien, fietsen onder eigen merk weg te geven zodat deze in het straatbeeld zichtbaar bleven en fietsrekken met ondersteunende teksten te voorzien voor de retail.


En ook

Ook deze bedrijven en organisaties hebben we graag geholpen bij hun marketing, innovatie en ondernemerschap:

De Dierenvriend, Cato Boetiek, Yolomie, Weerwerk, Trivident, Het FacilityPunt, Nica Home Projects, Materiaal Magazijn, Multipack, ECT, Kreski, Levanto, Sage, Isabelle Laurier, Atelier Waterschoot, Ergo Advice, F1 Plus, BW Mechelen, De Noordheuvel, InHout, Centrum voor Duurzame Ontwikkeling, Eva Schalckens,  ...

Spreker Marketing Workshops

Wil je ook graag klant worden?



Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.

Een vraag?



Voor Strategie en Marketing

Voor Leadership en Communicatie

Nieuwsbrief


Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
(max. 4/jaar)
* dit hebben we nodig