Marketing Tip

    De Cargofiets als Unique Buying Reason?

    tastbare dienst

    Hoe kunnen we jou helpen?

    Je wil vooruitgang in je marketingprojecten?

    Ben je op zoek naar een ondernemerscoach?

    Neem contact even op 0499/22 18 11. Of stel vrijblijvend je vraag op herman@breinenbranie.be

    Mis geen enkele inspirerende ondernemerstip.

    ✔ 4 keer per jaar

    ✔ 100% praktisch toepasbaar

    ✔ altijd inspirerend

    Vul je mailadres in:

    * dit hebben we nodig

    Het voertuig waarmee je bij je klant komt aangereden, maakt mee deel uit van de ‘verpakking’ van je aanbod. Het is een mogelijk ‘touchpoint’ in de ‘customer journey’. Zo sprak ik ooit met een immo-makelaar die 2 wagens gebruikte om bij klanten te gaan: de oude golf van zijn zoon voor een bezoek aan mensen met een kleinere woning en zijn eigen BMW om over de verkoop van een villa te gaan praten. Mijn vriend verzekeringsmakelaar rijdt met een auto die zowat 2 keer zo duur is als de mijne 'omdat je toch met standing bij de klanten moet komen'. Ik durf dat voor mijn lievelingsdoelgroep, de duurzame ondernemers, wel in twijfel trekken.

    Met je Porche Panamera op de parking van je klant?

    Een tijdje terug werkte ik voor een groot marketingproject 2 dagen per week ter plaatse in de kantoren van de klant. Ik wist van de mevrouw waarmee ik er samenwerkte dat zij wel iets heeft met wagens. Op een mooie ochtend dacht ik: ‘Zal ik het eens hebben over de Porche Panamera van de accountant die op de parking van de kantoren staat. Ambiance verzekerd’. Om nog wat extra stof te doen opwaaien vroeg ik meteen ook of de ceo dat wist en of de factuur van die boekhouder dan niet wat minder kon;-).

    Is jouw transportmiddel een reden om korting te vragen?

    Wanneer je ook werkt voor niet-corporate klanten die op de kleintjes moeten letten, kan het in ieder geval nuttig zijn om het devies ‘vivons cachés, vivons heureux’ toe te passen bij je transportmiddel waarmee je tot bij de klant komt. Er zijn aankopers die in je balans gaan kijken wat je winst is en op je sociale balans kijken naar het aantal gewerkte tijd dat jaar. Ze delen de winst door de uren en zeggen je als leverancier dat er dus zoveel van je prijs per uur wel zou afkunnen. Als je daar dan komt aankarren met iets wat de ogen uitsteekt, dan geef je zo een aankoper echt wel de pap in de mond om te vragen of het niet wat goedkoper kan.

    Het kan ook helemaal anders: een Cargofiets als Unique Buying Reason

    Wanneer je in Gent een schoonmaakbedrijf zoekt, dan kan je kiezen voor ‘De Poetsfiets’. Zij gebruiken als transportmiddelen: bakfietsen. Dat is hun USP. Dat geeft een gunfactor en zorgt meteen voor een zekere vrolijkheid. Toegegeven, ik ben zelf een verwoed fietser. De Parijse loodgieters van Cyclo Plombier vind ik in die zin dan weer helemaal de max. Al hun ploegen gaan steevast op pad met een cargo-bike. En meteen heb je materiaal voor je storytelling en stem je mensen vrolijk. Gewoon even een bad mee in de kar achter hun bakfiets. Check zeker eens hun Instagram.

     

    Uiteraard kom ik ook graag tot bij jou gefietst om je verder te helpen in je marketing en ondernemerschap.

    Neem gerust even contact op met herman@breinenbranie.be of 0499/22 18 11.

    Herman Janssens, je marketingman.

    Een vraag?



    Voor Strategie en Marketing

    Voor Leadership en Communicatie

    Nieuwsbrief


    Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
    (max. 4/jaar)
    * dit hebben we nodig