Marketing Tip

    Je eigen ‘dag van …’ biedt mogelijkheden voor klantenbinding én tevredenheid van je werknemers.

    Hoe kunnen we jou helpen?

    Je wil vooruitgang in je marketingprojecten?

    Ben je op zoek naar een ondernemerscoach?

    Neem contact even op 0499/22 18 11. Of stel vrijblijvend je vraag op herman@breinenbranie.be

    Mis geen enkele inspirerende ondernemerstip.

    ✔ 4 keer per jaar

    ✔ 100% praktisch toepasbaar

    ✔ altijd inspirerend

    Vul je mailadres in:

    * dit hebben we nodig

    De oerversie van ‘de dag van ...’ is ontegensprekelijk moederdag. Deze dag vindt zijn oorsprong in de Griekse oudheid en was in oorsprong een uiting van moedercultus. Nu is die dag verworden tot mama in de bloemen zetten, of mama ontbijt op bed komen brengen of liefst iets creatievers voorzien. Goed voor de economie. Je hebt uiteraard ook vaderdag. Die is goed voor de BBQ verkopers, de ginfabrikanten en de boomertshirt webshops.

    Elke sector zijn eigen dag van …

    Zo’n dag van ... is goed voor de commerce, dat snapt iedereen. Je krijgt als sector, als bedrijf, als organisatie een kapstok en dikwijls ook een megafoon om te communiceren. Zorg er dus voor dat je in ieder geval op deze ‘dagen van’ inspeelt. Google even 'inhaak-kalender' en je vindt beslist een lijst met de dagen van. Je kan die lijst gebruiken om promotie-acties aan op te hangen. En je kan dit soort kalender gebruiken ter inspiratie van je post's in social media. Nog beter is het om de dag van je sector zelf in het leven te roepen. Nico Daenens deed het bijvoorbeeld voor de sector van de huishoudhulpen.

    Dagvandeschoonmaak.be

    Die ‘dag van je schoonmaak’ is uitgewerkt als een hefboom om de relatie tussen de klant en de werknemers een boost te geven. De bedrijven uit de sector die meedoen roepen de klanten die dag op om hun poetshulp een positief bericht te sturen. Die berichten krijgen de respectievelijke huishoudhulpen door via sms. Vrolijkheid gegarandeerd. Zie Dag van de Schoonmaak

    Dus

    • Kijk eens of je samen met een aantal spelers uit je sector of alleen ‘een dag van’ kan opzetten.
    • Pik in op de bestaande ‘dagen van’. Liefst zo origineel mogelijk. Google even op ‘inhaakkalender België en het jaar’ en je ziet een kalender die alle mogelijke dagen oplijst.
    • Je kan op een eerder sociale of ecologische ‘dag van’ inpikken met een goed doel of een oplossing die je hebt en eventueel gratis aanbiedt om zo gratis publiciteit en goodwill te scoren.

     

    Zit je verlegen om ideeën, neem gerust contact op 0499/22 18 11. ‘Creatief en inventief’ are my middle names;-)

    Herman Janssens

     

    Een vraag?



    Voor Strategie en Marketing

    Voor Leadership en Communicatie

    Nieuwsbrief


    Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
    (max. 4/jaar)
    * dit hebben we nodig