Marketing Tip

    Geomarketing kan zeer simpel, goedkoop én effectief zijn.

    tastbare dienst

    Hoe kunnen we jou helpen?

    Je wil vooruitgang in je marketingprojecten?

    Ben je op zoek naar een ondernemerscoach?

    Neem contact even op 0499/22 18 11. Of stel vrijblijvend je vraag op herman@breinenbranie.be

    Mis geen enkele inspirerende ondernemerstip.

    ✔ 4 keer per jaar

    ✔ 100% praktisch toepasbaar

    ✔ altijd inspirerend

    Vul je mailadres in:

    * dit hebben we nodig

    Je kan, als je iets levert of een service verleent bij een klant, in een aantal brievenbussen van zijn/haar buren simpelweg een flyer droppen. Je past dan geomarketing toe als het ware. Bij geomarketing gaat men er in essentie van uit dat mensen die in dezelfde straat wonen zeer veel met elkaar gemeen hebben. Ik hoorde het ooit in de Namarama Podcast nogal plastisch uitdrukken door een marketeer met een passie voor blitse auto's. Hij gaf aan dat als er in de wijk eentje een Opel koopt, dat de ganse wijk dan jammer genoeg potentiële klant is voor een Opel. Wanneer ik doorheen Latem rij zie ik dat elke buur een potentiële klant is voor een Tesla. 

    De straat vol met beletterde voertuigen.

    Bij gelijkaardige potentiële klanten een flyertje droppen zal je dus gegarandeerd klanten opleveren. Je speelt in op de ‘ha, dat of die oplossing wil ik ook’. Let wel op dat je de mensen met een sticker ‘geen ongeadresseerde publiciteit’ respecteert. Doe je dat niet, dan riskeer je dikwijls een GAS-boete. De man die grasdallen legde op onze oprit heeft datzelfde jaar verder in mijn straat nog 2 opritten aangelegd. Als je buur ervoor gekozen heeft en je die buur even kan vragen of hij/zij content is, dan ga je niet verder zoeken, toch? De echte ‘hard sellers’ kunnen met de eerste klant in de straat een aanbrengcommissie afspreken als ze haar/zijn naam mogen gebruiken in de communicatie naar de rest van de straat toe.

    De straat inspannen als verkopers.

    Ik ken een immokantoor dat de buren zelfs voor de kar spant bij de verkoop van een woonhuis. Ze flyeren met de boodschap ‘Ken jij iemand waarvan je graag zou hebben dat die je buur wordt? Huis nr zoveel staat te koop in deze straat’. Zo maak van je van de buren dus verkopers.

    Creatieve ideeën nodig? Gewoon even bellen.

    Voor andere creatieve tips ten voordele van je marketing ben ik steeds paraat. Baat gegarandeerd. Gewoon even bellen op 0499/22 18 11 of mail herman@breinenbranie.be.

    Herman Janssens

     

    Een vraag?



    Voor Strategie en Marketing

    Voor Leadership en Communicatie

    Nieuwsbrief


    Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
    (max. 4/jaar)
    * dit hebben we nodig