Marketingblog Tip#17

    Haat Google baby's met duurzame jumpsuits?

    Hoe kunnen we jou helpen?

    Je wil vooruitgang in je marketing?

    Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.

    Mis geen enkele inspirerende marketingtip.

    ✔ 4 keer per jaar
    ✔ 100% toepasbaar

    Vul je mailadres in:

    * dit hebben we nodig

    Een tijd terug zat ik samen met de onderneemster achter HappyKiddo uit Gent. HappyKiddo is een abonnement op duurzame babykledij.

    Een baby verandert in zijn eerste levensjaar zo’n zes keer van kledingmaat . Om het betaalbaar te houden, koop je dus voor een appel en een ei bij Primark (maar dan kan je het blijkbaar wel best eerst wassen voor je het aandoet en vooral er niet bij denken hoe het gemaakt is) of je kleedt je uk in de afdragertjes van familie en vrienden. Of je gaat met duurzame oma’s winkelen die goed in de slappe was zitten. Of je gaat in op het circulaire aanbod van HappyKiddo waarbij je om de zoveel tijd verse hippe duurzaam geproduceerde kleedjes gebruikt voor je uk tot die er weer is uitgegroeid. 

     

    Jumpsuit een goede naam?

    Sophie vroeg me terzijde of ik de oorspronkelijke naam ‘Jumpsuit’ goed vond. Wie me een beetje kent, weet dat ik af toe al eens een jeanssalopette durf aandoen zoals de Waltons van weleer en helemaal geen probleem heb met onesies of overalls. Jawel, ik heb van beiden een exemplaar waarmee ik van mijn gebroed wel niet meer mee op de openbare weg mag.

    En toch vond ik Jumpsuit geen goede naam.

     

    Op zoek naar een goede naam? Laat Google mee beslissen

    Google eens ‘Jumpsuit’ en zie dan de strijd tussen Zalando, Cks, JBC, H&M etc om daar op de eerste positie te staan. Dat zijn allemaal grote spelers met bijzonder diepe zakken. Het wordt dus bijzonder moeilijk om daar je plaatsje tussen te veroveren.

    Stel: je hebt van een kennis gehoord dat er een gebruikssysteem is van kinderkledij in Gent en het heet Jumpsuit. Wat doe je dan? Inderdaad ‘Jumpsuit’ ‘Gent’ googlen. Kijk zelf maar eens waar je dan belandt.

    Aangezien het belang van Google moeilijk onderschat kan worden, werd Jumpsuit uiteindelijk HappyKiddo.

     

    Leerles – trek je potentiële naam door Google

    Als je een naam nodig hebt voor een bedrijf, nieuwe service of product, trek hem dan zeker eerst door Google. Je moet het wel effectief doen en niet steeds denken daarmee kunnen we ons niet onderscheiden. Zo is ‘design for pussies’ een kartonnen kattenhuis van een Gents onderneemster maar de naam geeft absoluut niet de hits die u zou denken.

    Probeer maar! Geen gevaar deze test is ‘suitable for work’;-) 

    We zijn graag bereid om u te helpen met een (gratis) klankbordsessie.

    0499/22 18 11 en we plannen een moment in.

    Een vraag?



    Voor Strategie en Marketing

    Voor Leadership en Communicatie

    Nieuwsbrief


    Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
    (max. 4/jaar)
    * dit hebben we nodig