Marketingblog Tip#02

    Kleurenmarketing: Durf!

    Kies een kleur

    Hoe kunnen we jou helpen?

    Je wil vooruitgang in je marketing?

    Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.

    Mis geen enkele inspirerende marketingtip.

    ✔ 4 keer per jaar
    ✔ 100% toepasbaar

    Vul je mailadres in:

    * dit hebben we nodig

    Kleurenmarketing zorgt voor aandacht, een eerste indruk en herkenbaarheid bij je klanten. Die herkenbaarheid zorgt voor minder vrees bij de klant bij het maken van hun ‘juiste’ keuze. 
    Je potentiële klant heeft twee grote vragen in haar/zijn hoofd:
    - Waar kan ik dat kopen?
    - Als ik het daar koop, dan ga ik me dat toch niet beklagen.
    Die zekerheid die je branding biedt, zorgt er dan weer voor dat je eventueel meer marge kan verkrijgen.


    Branding vraagt ook om kleur.

    Dan doen we een kleine quiz.
    Karcher is 
    Milka is
    Nivea is 
    Duidelijk hoe je met kleur een stuk zekerheid en onderscheidend vermogen kan opbouwen?

    Blijf je kleur overal in doortrekken

    Kies dus voor een kleur en voer dat stelselmatig door, steeds maar weer. En weer. En weer. Ook al komt het na verloop van tijd je oren uit. 
    Bij ING zijn er zeker en vast mensen die dat oranje meer dan beu zijn. Maar er zou al veel moeten gebeuren opdat ING groen zou worden. Wil je op emo-vlak de juiste kleur kiezen, dan google je even kleuren en emoties. Bij afbeeldingen zie je per kleur wat ze zou moeten oproepen.
    Je kan daar ook gewoon je 'slets' aan vegen en gewoon een spontane keuze maken.

    Roze vrachtwagen. Serieus?

    Weet je waarom ik weet dat bigpinktruck.com bestaat?
    Omdat ze roze zijn. Inderdaad volledig roze camions.
    Voor sommigen zullen ze nooit mogen rijden.
    Anderen vinden dat leuk, onthouden wat er op de camion staat en bloggen erover.

    Een vraag?



    Voor Strategie en Marketing

    Voor Leadership en Communicatie

    Nieuwsbrief


    Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
    (max. 4/jaar)
    * dit hebben we nodig