Je marketingplan helpen realiseren?

    Een marketingplan is zeer goed. Alleen belandt dat plan soms op de 'plank'. Het raakt wat ongesneeuwd door de alledaagse zaken. Daar breng ik als externe graag verandering richting een uitgevoerd marketingplan.

    Ik helpt je dus graag bij de realisatie van je marketingplannen. Dat kan door het projectmanagement op mij te nemen of dat kan door in een projectgroep met je interne (junior) krachten samen zaken realiseer binnen het strategische kader. Als je intern binnen je organisatie niet de mensen hebt die een en ander kunnen realiseren, zet ik aanvullend graag marketing-technische freelancers in uit mijn netwerk.

    Recent werkte ik zo bijvoorbeeld voor Glax, Buro International, Youthstart en Loopbaaningroei.

     

    Hoe gaan we concreet te werk bij de realisatie van je marketingacties? 6 standaard stappen als aanbod.

    Stap 1: We bepalen de Strategische Doelen van je Marketingplan en je Marketingacties

    Jij geeft de strategische marketingdoelen aan. Je geeft dé target doelgroepen aan en je geeft aan hoe je het al of niet succesvol zijn van de marketingacties gaat meten. Het hebben van duidelijke marketing doelstellingen zorgt voor een duidelijk marsrichting binnen je bedrijf of organisatie. Die doelen zorgen ervoor dat je collega's en onderaannemers weten waarnaar gestreefd moet worden.
    Heb je hier nog niet echt een loepzuiver idee van, dan sparren we daar samen over. We bepalen samen de strategische marketingdoelstellingen en vertalen deze eventueel reeds in cijfers. We bekijken ook hoe deze doelen duidelijk worden voor iedereen binnen de organisatie en hoe de vooruitgang hierin gemeten zal worden.

    De doelen vertalen zich ook reeds in 'call-to-actions' voor je communicatie.

     
    Stap 2: Analyse van je Online en Offline marketing en de stappen die een potentiële klant moet zetten om klant te worden (Customer Journey)
    We bekijken je marketingkanalen, je waarde propositie en ‘customer journey’ door de ogen van de potentiële klant en het algemeen verwachte koopgemak. Dat is een van de voordelen van het werken met een externe. Die kan met een frisse blik kijken en een aantal evidenties in vraag stellen. Ik zoek samen met jou of met iemand van je mensen wat je hebt aan materiaal om te communiceren en waaruit je ‘marketingmuseum’ bestaat (wat heeft ooit al gewerkt aan acties, wat heeft niet gewerkt en waarom was dat zo. ).
     
    Stap 3: Opstellen van het Marketing-Communicatieplan

    Aan de hand van het strategisch marketingplan en de analyse van de bestaande online en offline marketingtools van je bedrijf/organisatie bepalen we het stappenplan: alle nodige acties aan marketingcommunicatie. Het budget wordt in elkaar gebokst en keuzes worden gemaakt.

    Die acties worden in een marketingjaarplan gestoken en opgevolgd aan de hand van een projectplanningstool.

    De gewenste resulatten en deadlines houden wij in de gaten: 'vreemde ogen dwingen' zegt me in West-Vlaanderen. Soms moet je ook de stekker uit bepaalde acties trekken en dan is het ook goed om met de cijfers in de hand met een externe blik bepaalde acties/investeringen on hold te zetten. Maak je niet ongerust dat er niets zal gebeuren zolang er geen globaal plan is. Ik heb meer dan ondernemer genoeg om al meteen een aantal quick wins te realiseren die we zien.

     
    Stap 4: Extra input aan Marketingacties
    Als je daarvoor open staat vul ik de to do’s aan met een serie bijkomende ideeën op basis van mijn ervaring en creativiteit. Een ondernemer benoemde mijn hoofd ooit als een het 100.000 ideeënbrain van dé Janssens. Nog een van de voordelen van een freelancer is dat je de ervaring binnen krijgt uit vele andere sectoren.
     
    Stap 5: Opzet en uitrol van de marketingcommunicatie acties
    Ik ga aan de slag met de uitrol van de acties met jouw mensen indien gewenst aangevuld met marketingtechnische freelancers uit mijn netwerk. Aangezien ik alle acties en hun stand van zaken bijhoud in Freedcamp kan je ten allen tijde volgen wat er gebeurt.
     
    Stap 6: Maandelijkse marketing check
    Op week- of maandbasis zitten we samen of Zoomen we om de resultaten van de acties te bespreken, bij te sturen en nieuwe zaken uit te rollen.

    Zo blijft je plan niet goed voor de 'plank' maar wordt het concreet gerealiseerd.

    Zullen we even van gedachten wisselen op te zien of een 'klik' is en of ik kan helpen? Bel met gerust even op 0499/22 18 11 of mail even op herman@breinenbranie.be dan plannen we een Zoomcall. Gewoon doen.

     

     

    Ondernemerscoach, Marketingcoach, Marketingadviesbureau, Freelance Marketing Manager, Gent

    Hoe kunnen we jou helpen?

    Je wil vooruitgang in je marketing?

    Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.

    Een vraag?



    Voor Strategie en Marketing

    Voor Leadership en Communicatie

    Nieuwsbrief


    Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
    (max. 4/jaar)
    * dit hebben we nodig