Marketingblog Tip #25
Retroplanning: Doe de achterwaartse polonaise

Hoe kunnen we jou helpen?
Je wil vooruitgang in je marketing?Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.
Of mail ons herman@breinenbranie.be
Mis geen enkele inspirerende marketingtip.
✔ 4 keer per jaar✔ 100% toepasbaar
Vul je mailadres in:
Je wil je dienst of product lanceren, dan kon je hier eerder al lezen dat je vanaf dag 1 naast je ondernemingsplan ook een foldertje kan maken wat ervoor zorgt dat de marktgerichtheid je voornaamste focus is.
Lanceerdatum vastleggen in je project Management
Een 2e tip die ik graag deel is om een startdatum te prikken waarop je naar buiten treden zal. Dat geeft meteen dynamiek. Als je jezelf echt voor het blok wil zetten, dan verstuur je meteen voor die datum ook een persbericht onder embargo. Dat wil zeggen dat je de journalist vraagt om pas op een bepaalde datum te publiceren. Dan kan je echt niet meer terug.
Eens je deadline vastligt, ga je ‘retroplannen’. Je bepaalt alle nodige stappen voor de lancering en de stappen erna als de klanten massaal kopen. Bepaal ook de tussenliggende deadlines. Als je lanceert en dan nog naar een advocaat moet om een modelovereenkomst te bespreken, verlies je het momentum.
Je projectplanning: Schriftje of in the cloud
Je kan alle mogelijke stappen met de subacties uitschrijven in een Atoma-schriftje, post-it op een muur hangen en hopen dat niemand de ramen laat openstaan bij een onweer of je kan meteen deftig plannen in een (gratis) planningssoftware.
Ik heb er geen aandelen in maar ik vind iets als Freedcamp vlot werken, ook met meerdere teamleden. Je kan beginnen met de gratis versie.
Dat kon je hier de vorige keer al lezen.
Héja!?
Een Freelance Marketeer kan als externe dé oplossing zijn
Als je een externe nodig hebt die voor dynamiek binnen je bedrijf zorgen kan, ik sta steeds paraat!
Herman Janssens