Marketingblog Tip#04
Kies één klantenwaarde in je binnenkomer.
Hoe kunnen we jou helpen?
Je wil vooruitgang in je marketing?Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.
Of mail ons herman@breinenbranie.be
Mis geen enkele inspirerende marketingtip.
✔ 4 keer per jaar✔ 100% toepasbaar
Vul je mailadres in:
Waarom moet je je beperken in de speerpunten van je marketingstrategie en de communicatie die daaruit volgt?
Wel, probeer het volgende: Neem zo veel tennisballen als je kan in twee handen. Zoek iemand bij je in de buurt. Verwittig de persoon en vraag hem/haar om de ballen die je gaat gooien te vangen. Gooi ze allemaal tegelijk naar de persoon in kwestie en zie wat er gebeurt. Als je geluk hebt gebeuren er geen ongelukken, maar de kans dat er ook maar één bal gevangen wordt, is heel klein.
Less is more
Vraag je aan ondernemers wat hun aanbod is, dan neigen ze veel te veel in één keer te vertellen. Ze zijn gepassioneerd en dat vertaalt zich dikwijls in een gedrevenheid in woorden die riskeren totaal los te staan van de klant. Ze gooien je 6 of 8 of 10 ballen naar je kop in één beweging. Goethe zei het al in 1802 'In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister'. In de beperking toont zich pas de meester. Je hebt dus 8 seconden om één bal te gooien naar een potentiële klant en ervoor te zorgen dat zijn/haar aandacht gewekt is. Als je op een scherm in Google een zoekresultaat hebt omdat je naar een bepaald product of dienst op zoek bent, dan duurt het zelfs geen 8 seconden voordat je doorklikt op deze of gene site.Een troef per keer op tafel
Kies één bal die ervoor zorgt dat je de aandacht van de klanten die jij wil, pakt.
Misschien gooien ze wel de bal terug naar jou en heb je al een conversatie.
Of je kan door hun reactie beslissen dat je nu niet bal 2 maar bal 5 moet gooien.
Kijk ook even na of je met die 8 seconden-pitch op Google staat in de metadescription van je site.