Marketing Tip

    Referenties, quotes, sterren, foto’s, video’s en labels nemen de twijfel weg bij je potentiële klant.

    tastbare dienst

    Hoe kunnen we jou helpen?

    Je wil vooruitgang in je marketingprojecten?

    Ben je op zoek naar een ondernemerscoach?

    Neem contact even op 0499/22 18 11. Of stel vrijblijvend je vraag op herman@breinenbranie.be

    Mis geen enkele inspirerende ondernemerstip.

    ✔ 4 keer per jaar

    ✔ 100% praktisch toepasbaar

    ✔ altijd inspirerend

    Vul je mailadres in:

    * dit hebben we nodig

    Voorfgaand aan een aankoop spelen er twee elementen in het hoofd van een potentiële klant:

    1. Waar kan ik die dienst of dat product kopen?

    2. Als ik voor die partij kies, dan kies ik toch juist?

    De potentiële klant is dus op zoek naar elementen die hem/haar houvast bieden bij de keuze van een leverancier.


    Zorg voor zekerheid in het aankoopproces.

    Die zekerheid bieden aan de potentiële klant bij zijn/haar keuze kan ondermeer via

    • referenties van bedrijven/organisaties waar jullie nog al voor gewerkt hebben als logo op jullie site en presentaties.
    • quotes van andere klanten op je site en in Google mijn bedrijf.
    • kwaliteitslabels.
    • sterren in Google mijn bedrijf of op je webshop met bijvoorbeeld Trustpilot
    • foto’s en video’s
    • aanbevelingen in Linkedin.
    • positieve vermeldingen in de pers.

    Sprokkel sterren en quotes voor je Google My Business Page.

    In onze ervaring is het zeker een aanrader om quotes en sterren te sprokkelen op de Google My Business pagina van je bedrijf of organisatie. Zo werkte ik voor een optiekzaak waarbij mensen contact opnemen met precies dezelfde oogproblemen die in het kort beschreven staan in de quotes op Google Mijn Bedrijf pagina. In die Google My Business pagina staat er trouwens een kadertje met linken waarmee je mensen kan uitnodigen om een quote of sterren te geven. Je kan de link ondermeer delen via mail of WhatsApp. Via de gratis tool Supplekan je dat ook. Je zendt dan een linkje door waarbij er bij je klant een schermpje oppopt waar hij/zij direct de nodige sterren en een commentaar kan geven. Is in mijn ervaring gemakkelijker dan via Google.

    Zorg dat je er bij Google uitspringt in bij de lokale zoekresultaten.

    Het sprokkelen van sterren loont ook wanneer mensen niet direct op je merknaam gezocht hebben maar bijvoorbeeld op ‘vijverbenodigdheden’ gezocht hebben. Google geeft je dan dikwijls lokale zoekresultaten waar ook een score in sterren bij staat. Je potentiële klant zal eerder geneigd zijn die partij te kiezen die dichtbij is en ook nog een score heeft van 4,4 bij 209 mensen die een quotatie gegeven hebben in Google Mijn Bedrijf. Moet je kiezen tussen deze aanbieder of een partij die geen scores heeft, dan is de keuze snel gemaakt. Dat van die 4,4 is niet lukraak gekozen. Het zijn de exacte cijfers van Het Vijverhuis Deinze, een tevreden klant;-)

    Verdrink de vis indien nodig.

    Het is goed mogelijk dat je de afgelopen tijd een klant had waarmee het echt niet klikte en dat die klant tot de orde der azijnpissers behoorde en zijn gram online geventileerd heeft. Kan gebeuren. En neen, je kan die slechte beoordeling zelf niet wegkrijgen. Wat je wel kan doen is ervoor zorgen dat die negatieve ervaring bedolven geraakt onder positieve ervaringen. Dikwijls is eens een 1/5 ook niet echt slecht ten opzichte van potentiële klanten. Dat geeft aan dat je beoordelingen echt zijn. En je kan toch nooit goed doen voor iedereen.

    Linkedin aanbevelingen.

    Ook Linkedin heeft een feature onderaan op je persoonlijke profielpagina waarmee je kan vragen om aanbevelingen in je netwerk. Neem zeker even de tijd om aan aantal mensen te vragen naar zo een aanbeveling. Het vraagt allemaal wat inspanning maar het geeft je potentiële klant zekerheid en jezelf een klein egoboostje.

    Positieve pers ontsluiten

    Wil je de positieve PR helemaal zelf in de hand houden op je site? Dat kan ook. Als je een aantal positieve qoutes gekregen hebt in de al of niet gespecialiseerde pers, dan kan je dat ook ontsluiten. Een mooi voorbeeld daarvan is de site van het New Yorkse Brooklyn Bikes. Naast de reviews van klanten die zij wel op hun site plaatsen staan de zeer korte positieve qoutes uit de pers redelijk bovenaan op hun site. Is een mooi voorbeeld van het wegnemen van de twijfel over de juiste keuze bij je potentiële klant.


    Als ik je kan helpen bij het toepassen van deze tips, graag!

    Herman

     

     

     

    Een vraag?



    Voor Strategie en Marketing

    Voor Leadership en Communicatie

    Nieuwsbrief


    Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
    (max. 4/jaar)
    * dit hebben we nodig