Marketingblog Tip#18

    Marketing jaarplan - Durf 1/3 van je communicatie-budget anders besteden

    Hoe kunnen we jou helpen?

    Je wil vooruitgang in je marketing?

    Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.

    Mis geen enkele inspirerende marketingtip.

    ✔ 4 keer per jaar
    ✔ 100% toepasbaar

    Vul je mailadres in:

    * dit hebben we nodig

    Gemiddeld koopt een Belg zowat om de 10 jaar een nieuwe fiets en een fietser komt gemiddeld 4 keer per jaar in je fietsenwinkel.
    Dat wil zeggen dat hij/zij statisch gezien pas bij zijn/haar 40ste bezoek aan je winkel een fiets komt kopen. Orde van grootte nietwaar.
    Ook in uw sector zullen er zo wat getallen van het aantal touchpoints met je klanten en potentiële klanten te bedenken/vinden zijn.

    Bereik andere potentiële klanten


    Als je steevast dezelfde mensen bewerkt met dezelfde marketingcommunicatie, dan laat je daardoor kansen liggen. De behoeften van je klanten variëren, de klanten zelf ook.
    Ik daag je uit om eens een derde van je marketingcommunicatie budget op een andere manier te gaan besteden en daarvoor eens op een iets andere potentiële klantengroep te mikken.


    Conversie moet je meten - Wees eerlijk met jezelf

    Zorg er wel voor dat je je nieuwe investering meet op basis van conversie (het niveau van uitgaande facturen en bijhorende winst) en niet alleen op aantal views, vind ik leuks of doorkliks.
    Bij mijn fietsfirma was het simpel. We hebben dit jaar dat geografisch gebied bewerkt, hoeveel facturen hebben we met dat postnummer? En op basis van die cijfers beslisten we dat nog eens te doen of een ander gebied te testen.

    Herman helpt je graag

    Mocht u verlegen zitten om inventieve ideeën voor uw marketingpromotie, weet dan dat dit absoluut niet nodig is. Ik werd ooit de wandelende ideeëntank genoemd.

    Herman Janssens

    Een vraag?



    Voor Strategie en Marketing

    Voor Leadership en Communicatie

    Nieuwsbrief


    Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
    (max. 4/jaar)
    * dit hebben we nodig