Marketingblog Tip#21

    Call to action! Marketing is judo

    Hoe kunnen we jou helpen?

    Je wil vooruitgang in je marketing?

    Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.

    Mis geen enkele inspirerende marketingtip.

    ✔ 4 keer per jaar
    ✔ 100% toepasbaar

    Vul je mailadres in:

    * dit hebben we nodig

    Judo betekent ‘de zachte weg’.
    Het basisprincipe van deze sport is dat je de kracht van de ander gebruikt om hem/haar uiteindelijk te gooien waar jij wil.
     
    In die zin moet je de basis van marketingcommunicatie, de call to action, ook zien. Iemand komt op je site en doet een en ander en dan probeer je die beweging om te buigen in wat jij wil dat er gebeurt.
     

    Call to action conform je doelen en KPI's

    Daar kan je natuurlijk het best eerst over nadenken. Wat wil ik nu juist in concreto?
    In judo is het zo dat je een lievelingsworp hebt omdat je die goed kan en omdat je er omwille van je bouw beter voor geschikt bent. In je onderneming is dat ook zo.
    Heb je liever dat ze je bellen, mailen, iets bestellen, een klankbord sessie aanvragen (gratis indien in Gent)?
    Wat wil je graag dat ze doen?
    Weet dat je gaat krijgen, waar je toe oproept (call to action). Dat is een van de weinige echte zekerheden in marketing.
     

    6 concrete tips voor je call to action

    1.     Zet je call to action in groen/rood/oranje in de tegenovergestelde kleur van je overheersende huisstijlkleur van het kleurenwiel (als dat mag van je graficus). Geeft bewezen meer conversie maar is niet echt mooi.
    2.     Eventueel met een kadertje errond maar geen ghostknop
    3.     Doe werkwoorden in de gebiedende wijs – bel, download, etc
    4.     Geruststellende boodschappen en geen negatieve woorden
    5.     Zet je call to action zeker op je site op meerdere plaatsen
    6.     Keep it simple and stupid zodat de potentiële klant gemakkelijk zijn/haar geld aan jou kan geven.
     
    Kan je hulp gebruiken met je call to actions? Heb je een beetje schroom of maak je het te ingewikkeld?
    Herman helpt als je belt 0499/22 18 11.

    Herman Janssens

    Een vraag?



    Voor Strategie en Marketing

    Voor Leadership en Communicatie

    Nieuwsbrief


    Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
    (max. 4/jaar)
    * dit hebben we nodig