Marketingplan realiseren

    Een marketingplan is goed, een uitgevoerd marketingplan nog beter.
    Herman helpt je graag bij de uitrol.
     
    Stap 1 We bepalen de Strategische Doelen van je Marketingplan en -acties
    Jij geeft de strategische marketingdoelen aan. Je geeft dé target doelgroepen aan en je geeft aan hoe je het al of niet succesvol zijn van de marketingacties gaat meten. Het hebben van duidelijke marketing doelstellingen zorgt voor een duidelijk marsrichting binnen je bedrijf of organisatie.
    Heb je hier nog niet echt een loepzuiver idee van, dan sparren we  daar samen over.We bepalen samen de strategische marketingdoelstellingen en vertalen deze eventueel reeds in KPI's. We bekijken ook hoe deze doelen duidelijk worden voor iedereen binnen de organisatie en hoe de vooruitgang hierin gemeten zal worden.
    De doelen zijn voor iedereen duidelijk en vertalen zich in call to actions in je communicatie.
     
    Stap 2 Analyse van je Onlie en Offline marketing en Customer Journey
    Ik bekijk je marketingkanalen, je waarde propositie en ‘customer journey’ door de ogen van de potentiële klant en het algemeen verwachte koopgemak. En ik zoek samen met jou of iemand van je mensen wat je hebt aan materiaal om te communiceren en waaruit je ‘marketingmuseum’ bestaat (wat heeft ooit al gewerkt, wat heeft niet gewerkt en waarom dat zo was ).
     
    Stap 3 Opstellen van het Marketingplan
    Aan de hand van het strategisch marketingplan en de analyse van de bestaande online en offline marketingtools van je bedrijf/organisatie bepalen we het stappenplan: alle nodige acties aan marketingcommunicatie. Het budget wordt in elkaar gebokst en keuzen worden gemaakt.
    Die acties worden in een marketingjaarplan gestoken en opgevolgd aan de hand van een projectplanningstool.
    De deadlines houden wij in de gaten: 'vreemde ogen dwingen'.
     
    Stap 4 Extra input aan Marketingacties
    Als je daarvoor open staat vul ik de to do’s aan met een serie bijkomende ideeën op basis van mijn ervaring en creativiteit.
     
    Stap 6 – Opzet en uitrol van de marketingcommunicatie acties
    Ik ga aan de slag met de uitrol van de acties met jouw mensen aangevuld met interne mensen of met serviceverleners uit mijn netwerk. Aangezien ik alle acties en hun stand van zaken bijhoud in Freedcamp kan je ten allen tijde volgen wat er gebeurt.
     
    Stap 7 – Maandelijkse marketing check
    Op maandbasis zitten we enkele uren samen, skypen of bellen we om de resultaten van de acties te bespreken, bij te sturen en nieuwe zaken uit te rollen.


    Marketingplan, Freelance Marketeer, Gent

    Hoe kunnen we jou helpen?

    Je wil vooruitgang in je marketing?

    Neem contact op en we werken een vrijblijvend voorstel op maat voor je uit.

    Een vraag?



    Voor Strategie en Marketing

    Voor Leadership en Communicatie

    Nieuwsbrief


    Ja, ik ontvang graag de GRATIS tips & tools
    (max. 4/jaar)
    * dit hebben we nodig